Share

Elke dag
opnieuw nemen een miljoen mensen
betere beslissingen door gebruik
te maken van MicroStrategy
Business Intelligence software

Home > Over ons

Over MicroStrategy

MicroStrategy (Nasdaq: MSTR) is opgericht in 1989 en is een toonaangevende, wereldwijde leider in de ontwikkeling van softwareplatformen. Het is de missie van MicroStrategy om de meest flexibele, krachtige, schaalbare en gebruiksvriendelijke platformen te leveren voor analytics, mobiele applicaties, identiteit en loyaliteit. Deze oplossingen kunnen lokaal worden uitgerold of worden benaderd via de cloud.

Het MicroStrategy Analytics Platform™ laat organisaties eenvoudig grote hoeveelheden data analyseren. Vervolgens zijn zakelijke inzichten snel door de gehele organisatie te delen, zodat collega’s direct actie kunnen ondernemen. Ons Analytics Platform biedt de benodigde rapporten en dashboards, laat gebruikers ad hoc analyses uitvoeren en hun inzichten altijd en overal eenvoudig delen. Met het MicroStrategy Mobile App Platform™ krijgen organisaties toegang tot een applicatie die rijk is aan informatie. Het biedt een perfecte combinatie van multimedia, transacties, analytics en op maat gemaakte workflows. Met het MicroStrategy Identity Platform™ bouwen organisaties zelf een veilige mobiele app voor identiteit en verificatie. Tot slot is het MicroStrategy Loyalty Platform™ een vooruitstrevende mobiele oplossing voor klantloyaliteit en betrokkenheid.

Wilt u meer weten over MicroStrategy? Bezoek www.microstrategy.com of volg ons op Facebook (http://www.facebook.com/microstrategy) en Twitter (http://www.twitter.com/microstrategy).

MicroStrategy, MicroStrategy Business Intelligence Platform, MicroStrategy Analytics Platform, MicroStrategy Mobile App Platform, MicroStrategy Identity Platform en MicroStrategy Loyalty Platform zijn handelsmerken van MicroStrategy Incorporated in de Verenigde Staten en bepaalde andere landen. Andere producten en bedrijfsnamen die hierin worden genoemd, zijn de handelsmerken van hun eigenaren.

Tijdlijn

MicroStrategy wordt opgericht in 1989 in Wilmington, Delaware. Chief Executive Officer Michael J. Saylor en Chief Operating Officer Sanju Bansal staan vanaf het begin aan het hoofd van het bedrijf. MicroStrategy legt zich toe op datamining software voor bedrijven.

In 1991 brengt MicroStrategy zijn eerste business intelligence-produc op de markt, een management informatiesysteem waarmee gebruikers grafische weergaven en analyses van hun data kunnen creëren. Net zoals bij latere producten hebben gebruikers geen codeer- of programmeerkennis nodig.

In 1994 verhuist MicroStrategy zijn hoofdkantoor naar Tysons Corner, Virginia, met het oog op het aantrekken van toptalent in een grootstedelijk netwerk. Het 50 werknemers tellende personeelsbestand van MicroStrategy breidt snel uit en MicroStrategy wordt een van de grootste werkgevers in de regio Washington, DC.

MicroStrategy lanceert zijn beursgang in 1998 met een initieel aanbod van 4 miljoen aandelen tegen $12 per stuk. MicroStrategy is genoteerd aan de NASDAQ onder de naam MSTR. Meer informatie hierover vindt u op de Investor Relations site.

MicroStrategy brengt in 2000 MicroStrategy 7 uit, een business intelligence-platform met een webinterface, herziene architectuur, en multilevel caching. Het platform wordt bekroond door de redactie van PC Magazine. Meer recente onderscheidingen vindt u onder Awards.

In 2003 wordt MicroStrategy "de eerste leverancier die een volledig geïntegreerd rapportagetool introduceert dat traditionele lijstrapporten, dashboards in BI-stijl en interactieve OLAP-analyses aanmaakt in om het even welke combinatie, en dat alles in één module die dezelfde infrastructuur, beveiliging, rekenprocessor en implementatie-opties gebruikt als de overige MicroStrategy-producten", aldus analist Nigel Pendse. Lees meer Recensies van analisten.

MicroStrategy brengt in 2005 MicroStrategy 8 uit, met een vernieuwde webinterface meer klikbare functionaliteiten en 'drag-and-drop'-interactiviteit voor het ontwerp van rapporten en dashboards. Andere hoogtepunten zijn de mogelijkheid om OLAP direct op te nemen in rapporten, verbeterde datamining en geavanceerde analysemogelijkheden, en een nog bredere gegevensbronondersteuning.

In 2009 wordt MicroStrategy 9 gelanceerd. De prestaties en schaalbaarheid van business intelligence binnen organisaties worden uitgebreid en de implementatie van BI-applicaties voor afdelingen wordt vereenvoudigd. Daarnaast biedt deze oplossing een naadloos consolidatiepad van afdelings-BI naar bedrijfs-BI.

2010 is het jaar van de mobiele revolutie. MicroStrategy introduceert in juli een aantal nieuwe mobiele business intelligence-mogelijkheden voor iPad en iPhone, en in september staat de iPad-app van MicroStrategy op de iTunes-lijst van best verkochte apps. Ook de lancering van de MicroStrategy Mobile Suite, een gratis softwarepakket om mobiele BI-apps te ontwerpen, wordt met lof onthaald.

In 2011 ontwikkelt MicroStrategy MicroStrategy Cloud, dat uitstekende enterprise-BI, een analytische database en data-integratiemogelijkheden samenbrengt in één geïntegreerde dienst. Het enterprise product wordt opgevolgd door MicroStrategy Cloud Personal, een gratis tool waarmee gebruikers data kunnen uploaden naar de cloud, dit vervolgens kunnen analyseren met een rijke visuele weergave en hun bevindingen onmiddellijk kunnen delen met anderen.

2012 heeft een vliegende start met de gebruikersconferentie MicroStrategy World in Miami, Florida, en de Wisdom-applicatie an MicroStrategy die een belangrijke rol speelt bij het leveren van inzichten in de presidentsverkiezing in de VS. Bekijk de uiteenzetting van MicroStrategy CEO Michael J. Saylor op MicroStrategy World 2012 »

We're looking forward to a great 2013! Join us in Barcelona in July for MicroStrategy World conference, MicroStrategy World Barcelona!


Wereldwijde klanten

"Campbell Soup Company gebruikt MicroStrategy voor toepassingen in de afdelingen Verkoop, Financiën, Klantenservice en Marketing. MicroStrategy biedt verschillende mogelijkheden om complexe informatie te presenteren in een consistent en gebruiksvriendelijk format."

Paul Williams, Director IT
Campbell Soup Company

"MicroStrategy geeft onze inkopers en leidinggevenden een up-to-date beeld van ons bedrijf en stelt ons in staat om beter te begrijpen wat we verkopen, wanneer we het verkopen en waar we het verkopen, wat uiteindelijk een positieve invloed heeft op onze klantenservice."

Beth Gonzalez, Merchandise Systems Director
The Container Store

"De gebruiksvriendelijke rapportagemogelijkheden en de sterke analysemogelijkheden van MicroStrategy sluiten perfect aan op onze behoeften."

Mark Snow, Director of Marketing Analytics
Cox Communications

"eBay koos voor MicroStrategy vanwege zijn uitzonderlijke gebruikersschaalbaarheid en het feit dat het geavanceerde rapportages en analyses ondersteunt. MicroStrategy levert ook optimale queryprestaties met ons snel groeiende multi-terabyte datawarehouse."

Brad Peterson, CIO
eBay

"De keuze voor MicroStrategy was vanzelfsprekend omdat het perfect in lijn ligt met de andere technologieën waarop we vertrouwen. Bovendien heeft MicroStrategy een sterke reputatie als het rapportageplatform waar vele van de grootste technologiebedrijven in Silicon Valley voor kiezen."

Mark Johnson, Chief Data Officer
Groupon

"We zien ons bedrijf in een heel nieuw licht. MicroStrategy introduceren bij onss management team is de volgende stap in het leveren van bruikbare, toegankelijke en visueel aantrekkelijke informatie."

Bruce Yen, Director of Business Intelligence
GUESS?, Inc.

"MicroStrategy is de concurrentie ver vooruit met het krachtige platform waarmeesnel mobiele BI-applicaties gebouwd en gedistribueerd kunnen worden ."

Terry Adams, Senior Director of Development
Herbalife

"Dankzij de verbeterde prestaties van MicroStrategy kunnen we onze BI-gebruikerspopulatie van meer informatie voorzien in een veel kortere tijdspanne."

Joyce Vonada, SVP IT Business Solutions
Lowe's Companies

"We zijn onze implementatie van MicroStrategy aanzienlijk aan het uitbreiden omdat het op een unieke manier voldoet aan de strenge eisen van METRO Group op zowel het vlak van verfijnde maar toch gebruiksvriendelijke BI-rapportagefuncties als op het vlak van schaalbaarheid."

Silvester Macho, Division Manager
METRO Group Information Technology

"Ziekenhuizen kunnen de leveringsprijzen nu onmiddellijk opvragen, sneller beslissingen nemen en hun leveringskosten drukken."

Guillermo Ramas, VP of Information Strategy
Novation

"We waren op zoek naar een business intelligence-product dat uitstekende queryprestaties levert voor ons multi-terabyte datawarehouse. Met MicroStrategy zal ons marketingteam beschikken over de informatie die het nodig heeft om strategische beslissingen te."

Ron Rose, CIO
Priceline.com

"De business intelligence-software van MicroStrategy zal ons helpen om onze support en dienstverlening aan onze klanten te optimaliseren met verbeterde analysetools. Dankzij die informatie zullen we accurater en sneller tegemoet kunnen komen aan de behoeften van onze klanten."

Martin Henz, Head of Customer Process Analytics
Swisscom

"Door de technologie van MicroStrategy in het hele bedrijf toe te passen, zien we de snelheid waarmee beslissingen worden genomen en de productiviteit stijgen. De gebruikers analyseren en delen bedrijfsgegevens met gemak."

Luis Morán Abad, Manager of Technology Architecture and Information Systems
Telefónica

"MicroStrategy is sinds 1997 een integraal onderdeel van onze IT-afdeling en de technologie heeft ons in staat gesteld om spectaculaire verbeteringen te realiseren op het vlak van bedrijfsefficiëntie, financiële prestaties, transport en logistiek, en klantenservice."

Robert Otto, Chief Technology Officer
USPS

"We waren onder de indruk van de hoeveelheid informatie die we konden consolideren in een van de nieuwe dashboards van MicroStrategy. Onze leidinggevenden vertrouwen elke dag op onze informatiedashboards voor een snel overzicht van de bedrijfsprestaties."

Prashanth Narella, Engineering Manager, Data Services
Yahoo! Inc.

"MicroStrategy is de business intelligence-norm voor al onze vestigingen in de VS. Anders dan de concurrenten biedt het MicroStrategy-platform de kracht, flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid die we 24/7 nodig hebben."

Tom Rosing, Director of Decision Support
Yum! Brands